Magia i Miecz - Projekt Gieferg'a

Projekt ten został zapoczątkowany w 2006 roku dodatkiem „Wyspa” zainspirowanym grą RPG “Legenda Pięciu Kręgów”. Początkowo nie było w planach kolejnych dodatków, ale już wkrótce uległo to zmianie. Projekt ma na celu rozbudowanie oryginalnej gry Magia i Miecz o nowe krainy, nowe karty, poszukiwaczy oraz urozmaicenie rozgrywki i nadanie jej swoistego „epickiego rozmachu”. Świat Magii i Miecz znany z oryginalnej gry staje się w projekcie jedynie częścią większego świata. Plansza główna ze swoimi trzema krainami staje się tylko jednym z lądów na wielkim morzu pomiędzy którymi poszukiwacze podróżują i mimo że główny cel ich wędrówki wciąż znajduje się w jej centrum, to kolejne dodatki są zaprojektowane w taki sposób, by Poszukiwacze byli zmuszeni do dalekich wędrówek po całym świecie nim swój cel osiągną. Dodatki wchodzące w skład projektu tworzą spójną całość z oryginalną grą i są ściśle powiązane ze sobą nawzajem. Nie mają jednak powiązania z żadnymi dodatkami autorskimi nie wchodzącymi w skład projektu, jednak niejednokrotnie opierają się na nich i są ich przerobionymi wersjami dopasowanymi do całości projektu. Projekt został przygotowany z myślą o długich, rozbudowanych rozgrywkach, w których czasem nieodzowne okazać się może „zapisywanie stanu gry” by móc rozgrywkę kontynuować innym razem.

 

W skład projektu wchodzą następujące części:

  • Wyspa – dodatek w samurajskich klimatach, którego celem jest zdobycie potężnego artefaktu – Miecza Szoguna, który potrafi odwrócić losy całej rozgrywki.
  • Pustynia – pakiet kart do ciągnięcie na obszarach Pustyni i Oazy urozmaicający nieco Krainę Środkową.
  • Przedpola Piekieł – pakiet kart do ciągnięcia na obszarach Krainy Wewnętrznej podnoszący znacznie poziom trudności w końcowej fazie rozgrywki.
  • Morze – dodatek umożliwiający podróżowanie pomiędzy krainami rozbudowanego przez projekt świata Magii i Miecza. Jego celem jest zdobycie Magicznego Klucza niezbędnego do otwarcia Tajemnych Wrót.
  • Wioska – dodatek rozbudowujący Krainę Zewnętrzną o działającą na zbliżonych do Miasta zasadach planszę Wioski.
  • Wyspa Gadów – jeden z lądów na Morzu, zamieszkany przez rasę reptilionów, na którym odnaleźć można legendarne Artefakty. Mogą one dać swemu posiadaczowi znaczną przewagę w wyścigu po Koronę Władzy.
  • Północny Ląd – kolejny ląd na Morzu, zamieszkany przez Wikingów. Poszukiwacze stają tu przed możliwością znacznego rozwinięcia swej Siły i Mocy po dotarciu do Lodowego Zamku.
  • Korona Władzy – arkusz dodatkowych kart zastępujących “Alternatywne zakończenia” oraz karty uzupełniające poprzednie dodatki.

 

Oraz w przygotowaniu:

  • Wybrzeże – czyli czwarta kraina “jeszcze bardziej zewnętrzna”,w której będzie można min zaopatrzyć się w runiczną bron oraz uruchomić starożytne źródło wielkiej Mocy.
  • Misje – dodatek poza uzupełnieniami stosów katy z poprzednich części projektu zawierać będzie karty z zadaniami dla Poszukiwaczy za których wykonanie czekają różnego rodzaju nagrody.

 

Całość autorów zostanie wypisana w instrukcji, którym dziękuję za możliwość skorzystania z ich pracy nie ważne czy były to całe dodatki czy tylko jedna pojedyncza Karta.

 

Pliki do pobrania:

Szczegóły projektu

  • Autor: Gieferg