Magia i Miecz - Piramida

Cel:
  1. Wzbogacenie się!
  2. Pokonanie Umarłego Króla w komnacie głównej (Siła 15/Moc 15) – cechy – jeszcze myślę.
  3. Zdobycie Berła Umarłego Króla – artefakt. Cechy: Posiadacz wybiera podczas ataku formę walki. Staje się władcą Piramidy – raz na turę może dowolnie zmieniać dwa klocki. Posiadacz ignoruje czar Rozkaz, jeśli wyrzuci kością tą samą cyfrę, co rzucający Rozkaz. Zabrać Berło można tylko i wyłącznie z martwych rąk właściciela. 😉
Odnalezienie piramidy i wejście:

Piramida ukryta jest gdzieś w bezkresnych piaskach Pustyni Środkowej Krainy. Odnaleźć ją można deklarując, że szuka się Piramidy i wyrzucając 6. Wynik 1-5 oznacza zgubienie się na Pustyni – klasycznie. Gdy gra się z dodatkiem Pustynie – można ją tam gdzieś umieścić – jeszcze nie myślałem nad tym. Wchodzi się z dowolnej kratki, która jest na obrzeżu piramidy i ma korytarz otwarty w stronę brzegu piramidy. Jeśli nie ma takiego (mało prawdopodobne) – trzeba wybić dziurę – trwa to 3 tuty i zabiera 1 Wt – mozolna praca w gigantycznym skwarze. Potem można wejść przez dowolną ściankę.

 

Ruch:

Poruszamy się zawsze o 1, chyba, że utknęliśmy – wtedy nie ruszamy się i nie wykonujemy instrukcji obszaru do czasu aż droga będzie odblokowana. Po przejściu na kolejną kratkę labiryntu rzucamy kością. Jeśli rzucimy ten sam numer, co wyświetla nam kostka labiryntu – znaleźliśmy mieszek złota. Jeśli nie – ciągniemy kartę Piramida. Jeśli dojdziemy do ścianki lub ślepego zakończenia – w następnym ruchu musimy się cofnąć – zawsze musimy się o 1 poruszyć, jeśli tylko jest taka możliwość.

 

Mechanika Planszy:

Pierwsze ustawienie planszy – wysypujemy kwadraty i na chybił/trafił wkładamy je do pudełka. Jeśli po ustawieniu takiej planszy na którymkolwiek widocznym polu pojawią się schody do komnaty Umarłego Króla – należy ten kwadrat odwrócić tak, by komnata znalazła się pod spodem klocka.
Przestawianie Klocków – Piramida jest labiryntem kierowanym przez Umarłego Króla.

  1. Jeśli ktokolwiek na którejkolwiek planszy zabije jakiegoś wroga, a w Piramidzie jest gracz, rzuca się kością trzy razy – pierwszy rzut określa rząd, drugi kość a trzeci ściankę, na którą ma się zmienić. Osoba, która pokonała daną bestię wybiera jak ścianka ta ma być ułożona.
  2. Jeśli osoba w Piramidzie zabija wroga – to ona wybiera, która kostka ma się zmienić, ale to, jaka ścianka określa już rzut kością. Potem gracz w Piramidzie wybiera jak dana ścianka ma się ustawić.

 

Wyjście z labiryntu:

Trzeba dotrzeć do ścianki, która otwiera się na światło dzienne i w następnej turze stanąć na obszarze z którego się weszło – wykonując normalnie jego polecenia. W drodze powrotnej nie da się wybić dziury w ścianie- w ciemnicach labiryntu nie wiadomo gdzie tą dziurę wybić.

 

W skład dodatku wchodzi
  • 36 unikatowych kostek tworzących planszę piramidy
  • 60 kart “Piramida”
  • Instrukcja
  • Pudełko

 

Szczegóły projektu

  • Autor: Callel
  • E-mail: ksiazki10@yahoo.com
  • Forum: http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=3936