_______Magia i Miecz Edycja Rozszerzona - Autorstwa Artownika

Pomysł na rozbudowanie gry powstał wraz z zapoznaniem się z forum Magii i Miecza. Związani z nim twórcy stworzyli bardzo dużą liczbę ciekawych dodatków. Mankamentem jednakże było ich wzajemne niedopasowanie oraz ograniczenia, które narzucała sama gra.
Możliwości gry stanowią na chwilę obecną największy ogranicznik i ciężko dopasować kolejne dodatki. Aby było to możliwe, potrzebny był szeroko zakrojo-

ny plan, gdzie i jak ma się dany dodatek wpasować oraz nieznaczna rozbudowa ograniczeń wynikających z zasad gry.
Tak więc w ramach Edycji Rozszerzonej doszły nowe, dodatkowe podziały kart. Elementy pasujące klimatycznie do innych dodatków zostały przeniesione. Powstały nowe karty ukazujące przynależność co niektórych Poszukiwaczy. Pojawił się szereg nowych słów kluczowych oraz dostosowanie gry do swego rodzaju karty postaci. Gra wzbogacona została o dwie dodatkowe cechy, do których dostęp uzyskali niektórzy Poszukiwacze. Wszystko to zostało ujęte oraz wytłumaczone w nowej, poprawionej instrukcji gry. Projekt ten naprawia też niedociągnięcia oryginału. Nie ma już powtarzających się kart. Poprawiony został system Profesji w grze. Karty Mieszków złota zyskały ciekawsze odpowiedniki. Całość została obmyślona oraz wykonana w ramach sztywnych ram tego, co jest potrzebne.

Magia i Miecz Edycja rozszerzona będzie rozbudowywana w ramach Etapów, oto krótkie ich wyjaśnienie:
Etap I: Podstawka
Plansza podstawowa rozbudowana o Zapomniane Pustkowia, Pustynię oraz Przedpola Piekieł. Poprawiona dynamika rozgrywki oraz przygotowana baza kart dodatkowych, wzbogacona o Zadania Czarownika.


Etap II: Miasto
Naprawione Miasto, powiększone o Kanały oraz dopasowana Wioska. Szereg nowych, różnorodnych Kart Zadań. Całość wzbogacona o karty Karczmy, Banku, Zapotrzebowania oraz Lombardu.
Co przyniosą kolejne etapy?
Dostosowanie reszty dodatków, nowa odmieniona Otchłań, wciągnięcie kilku innych dodatków autorskich, wykorzystanie potencjału dodatków MM oraz TMiM, powiększenie zestawu morskiego Gieferga o brakujące lądy oraz kilka zupełnych nowości.
Natomiast w dalszej kolejności powstaną efekty czasowe, które wpływać będą na rozgrywkę w trakcie jej trwania, co każdą grę uczyni bardziej unikalną (nazwa robocza – Etap Nemo ;) ).
To co jest tu dostępne zostało zrobione pod, i wymaga gry z zestawem morskim z Projektu Gieferga.
Nazwa Pliku Data Dodania/Modyfikacji Wielkość Planszy Ilość Kart w Dodatku Ilość Poszukiwaczy Pobierz
Szablony użyte w projekcie 09.04.10



Szablony Kart


Szablony Poszukiwaczy
Projekt werwa 13.04.10



Podstawka, Podziemia, Jaskinia, Miasto, Smoki, W Kosmicznej Otchłani


Poszukiwacze i Mistrzowie
Uzupełnienie Projektu 13.04.10



Pożyczka, List gończy, Ropucha, Dobry/zły


Plansza Podziemi 29.04.10

Plansza 2*a4




Plansza Jaskini 29.04.10

Plansza 2*a4




Karczemne Historie 31.07.10



37 Kart Karczemnych Historii


1 Poszukiwacz
Kontrakty 31.07.10



12 Kart kontraktów, 1 Karta Miasta


Wieża Maga 31.07.10

Plansza 2*a4


42 karty wieży maga, 6 kart setha, 1 klucz do wieży, 1 artefakt, 5 kart czarów, 5 kart ekwipunku


2 Poszukiwaczy, 1 Poszukiwacz Profesja
Pudełka Magii i Miecza 31.07.10





Poprawieni Poszukiwacze 31.07.10





Poszukiwaczy
Karta Poszukiwacza 31.07.10